CULTIUS TRANSGÈNICS: LA DECADÈNCIA DE LA POLÈMICA MEDIÀTICA AL PERIODISME 2.0

Autors/ores

  • Maria Josep Picó Garcés Universitat de València

DOI:

https://doi.org/10.7203/metode.6.3899

Paraules clau:

periodisme digital, medi ambient, cultius transgènic, biotecnologia, blogs.

Resum

La controvèrsia sobre les conseqüències dels organismes genèticament manipulats en la natura i salut va protagonitzar un dels debat mediàtics més intensos de finals del segle XX. Amb la declaració de l’Any de la Biotecnologia aquest treball analitza l’estat actual de la polèmica sobre els cultius transgènics a la premsa digital i la blogosfera de l’àmbit espanyol i europeu.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Maria Josep Picó Garcés, Universitat de València

Periodista Científica. Càtedra de Divulgació de la Ciència UCC+i de la Universitat de València

Referències

Allan, S. (2009). The future of science journalism. Journalism, 10, 280. doi: 10.1177/1464884909102570

Ansell, C., Maxwell, R., & Sicurelli, D. (2006). Protesting food: NGOs and political mobilization in Europe. In C. Ansell, & D. Vogel (Eds.), What’s the beef? The contested governance of European food service. Massachusetts: MIT Press.

Arntzen, C. H., Coghlan, A., Johnson, B., Peacock, J., & Rodemeyer, M. (2003). GM crops: Science, politics and communication. Nature Reviews Genetics, 4, 839–843. doi: 10.1038/nrg1185

Barbagallo, F., & Nelson, J. (2005). UK GM dialogue: Separating social and scientific ­issues. Science Communication, 26, 318. doi: 10.1177/1075547004273091

Brossard, D., & Scheufele, D. A. (2013). New media, and the public. Science, 339, 40. doi: 10.1126/science.1232329

Carpenter, J. E. (2010). Peer-reviewed surveys indicate positive impact of commercialized GM crops. Nature Biotechnology, 28, 319–321. doi: 10.1038/nbt0410-319

Colson, V. (2011). Science blogs as competing channels for the dissemination of science news. Journalism, 12, 889. doi: 10.1177/1464884911412834

Cox, R. (2006). Environmental communication and the public sphere. California: Sage Publications.

Eurobarometer. (2010). Biotechnology. Special eurobarometer 341. Wave 73.1. TNS Opinion & Social. Brussels: European Commission.

Gaskell, G., Bauer, M., Allum, N. C., & Durant, J. (1999). Worlds apart? The reception of genetically modified foods in Europe and the United States. Science, 285(5426), 384–386. doi: 10.1126/science.285.5426.384

Gilbert, N. (2013). Case studies: A hard look at GM crops. Nature, 497, 24–26. doi: 10.1038/497024a

Howarth, A. (2006). Participatory politics, environmental journalism and newspaper campaigns. Journalism Studies, 13(2), 210–225. doi: 10.1080/1461670X.2011.646398

Mielby, H., Sandøe, P., & Lassen, J. (2013). The role of scientific knowledge in shaping public attitudes to GM technologies. Public Understanding of Science, 22(2), 155–168. doi: 10.1177/0963662511430577

Qaim, M., & Zilberman, D. (2003). Yield effects of genetically modified crops in developing countries. Science, 299(5608), 900–902. doi: 10.1126/science.1080609

Shaw, A., (2002). It just goes against the grain: Public understandings of genetically modified (GM) food in the UK. Public Understanding of Science, 11(3), 273–291. doi: 10.1088/0963-6625/11/3/305

Descàrregues

Publicades

2016-04-15

Com citar

Picó Garcés, M. J. (2016). CULTIUS TRANSGÈNICS: LA DECADÈNCIA DE LA POLÈMICA MEDIÀTICA AL PERIODISME 2.0. Metode Science Studies Jornal, (6), 28–34. https://doi.org/10.7203/metode.6.3899
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    1172
  • PDF
    321

Número

Secció

Documents

Metrics

Articles similars

> >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.