DONA I FORMACIÓ: LA DIFÍCIL CONSOLIDACIÓ DE LES ESCOLES D’ADULTES A ESPANYA (1906-1915)

Autors/ores

  • PERE FULLANA PUIGSERVER Universitat de les Illes Balears Grups d'Estudis d'Història de l'Educació. IRIE

Paraules clau:

Historia de l'educació, dona, escoles d'adultes, Institució Lliure d'Ensenyament, catolicisme

Resum

Enttre 1906 i 1915 la Direcció General d'Instrucció Primària promogué la creació d'una xarxa pública d'escoles d'adultes. El projecte encaixava en el pla de millora de l'ensenyament públic, consolidava un pla de lluita contra l'analfabetisme i servia per consolidar la formació superior de la dona. Tot això a mesura que la societat demandava mà d'obra femenina qualificada. L'article reflecteix el difícil procés de consolidació de les escoles d'adultes, el compromís educatiu del govern presidit per José Canalejas i el protagonisme de Rafael Altamira en aquesta iniciativa. 

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

PERE FULLANA PUIGSERVER, Universitat de les Illes Balears Grups d'Estudis d'Història de l'Educació. IRIE

Facultat d'Educació Departament de Pedagogia i Didàctiques Específiques Cap d'Estudis de Pedagogia

Descàrregues

Arxius addicionals

Publicades

2020-08-18

Com citar

PUIGSERVER, P. F. (2020). DONA I FORMACIÓ: LA DIFÍCIL CONSOLIDACIÓ DE LES ESCOLES D’ADULTES A ESPANYA (1906-1915). QUADERNS D’EDUCACIÓ CONTINUA, (43), 119–129. Retrieved from https://turia.uv.es/index.php/QEC/article/view/17282
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    217
  • PDF
    141
  • (Español)
    0

Metrics

Articles similars

1 2 3 4 5 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.