Ecopedagogia: educació per i per a la vida en temps de pandèmia
Mots-clés :
Ecopedagogia, pandèmia, sostenibilitat, cures, transicióRésumé
En aquest article es reflexiona sobre la pertinència de l’ecopedagogia com a opció pedagògica per tal d’encarar els temps de crisi i incertesa que representa la pandèmia del coronavirus. S’aprofundeix en conceptes com la construcció de sentit i el paper de l’educació, les contradiccions i tensions que implica la globalització i els seus impactes socials i educatius, i la necessitat de descolonitzar la sostenibilitat i l’educació. Finalment es situen les cures com un dels eixos estratègics de l’ecopedagogia, en base a les aportacions dels feminismes, amb l’objectiu d’avançar cap a una transició ecosocial.
Téléchargements
Téléchargements
Publiée
Comment citer
-
Résumé180
-
PDF (Català)99
Numéro
Rubrique
Licence
Aquesta obra està sota una llicència de Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SsenseObraDerivada 4.0 Internacional.