Joan Fuster i la didàctica de la llengua

Autori

  • Margarida Castellano Sanz Universitat de València

Parole chiave:

LIJ, ecocrítica, il·lustració, didàctica de la llengua

Abstract

Un dels aspectes poc analitzats de la immensa obra de Joan Fuster és la seua relació amb la didàctica de la llengua i la literatura, especialment a les etapes educatives primerenques. Amb la finalitat d'endinsar-nos en el context que va propiciar la publicació d'Abans que el sol no creme (1969), repassarem els inicis dels moviments de renovació pedagògica, la correspondència entre Marta Mata i Joan Fuster i l'anàlisi d'una obra dels inicis de la LIJ en català que suposa tot un document històric i etnogràfic interessant.

Downloads

I dati di download non sono ancora disponibili.

Biografia autore

Margarida Castellano Sanz, Universitat de València

Llicenciada en Filologia Anglesa i Filologia Catalana (UV). Doctora en Filologia (2013) amb una tesi sobre la construcció de la identitat en la literatura d'escriptores migrants. Tesi amb menció internacional i qualificació de Cum Laude. Professora al Departament de Didàctica de la Llengua i la LIteratura, actualment investiga sobre les contruccions identitàries, l'ensenyament de la llengua a partir de la literatura, la multialfabetització i la potencialitat didàctica del llibre-objecte.

Downloads

Pubblicato

2022-07-22

Come citare

Castellano Sanz, M. (2022). Joan Fuster i la didàctica de la llengua. QUADERNS D’EDUCACIÓ CONTINUA, (47), 145–147. Recuperato da https://turia.uv.es/index.php/QEC/article/view/24540
Metriche
Viste/Downloads
  • Abstract
    131
  • PDF (Català)
    89

Metrics

Articoli simili

Puoi anche Iniziare una ricerca avanzata di similarità per questo articolo.