Joan Fuster i la didàctica de la llengua

Autores

  • Margarida Castellano Sanz Universitat de València

Palavras-chave:

LIJ, ecocrítica, il·lustració, didàctica de la llengua

Resumo

Un dels aspectes poc analitzats de la immensa obra de Joan Fuster és la seua relació amb la didàctica de la llengua i la literatura, especialment a les etapes educatives primerenques. Amb la finalitat d'endinsar-nos en el context que va propiciar la publicació d'Abans que el sol no creme (1969), repassarem els inicis dels moviments de renovació pedagògica, la correspondència entre Marta Mata i Joan Fuster i l'anàlisi d'una obra dels inicis de la LIJ en català que suposa tot un document històric i etnogràfic interessant.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia Autor

Margarida Castellano Sanz, Universitat de València

Llicenciada en Filologia Anglesa i Filologia Catalana (UV). Doctora en Filologia (2013) amb una tesi sobre la construcció de la identitat en la literatura d'escriptores migrants. Tesi amb menció internacional i qualificació de Cum Laude. Professora al Departament de Didàctica de la Llengua i la LIteratura, actualment investiga sobre les contruccions identitàries, l'ensenyament de la llengua a partir de la literatura, la multialfabetització i la potencialitat didàctica del llibre-objecte.

Downloads

Publicado

2022-07-22

Como Citar

Castellano Sanz, M. (2022). Joan Fuster i la didàctica de la llengua. QUADERNS D’EDUCACIÓ CONTINUA, (47), 145–147. Obtido de https://turia.uv.es/index.php/QEC/article/view/24540
Metrics
Views/Downloads
  • Resumo
    131
  • PDF (Català)
    89

Metrics

Artigos Similares

Também poderá iniciar uma pesquisa avançada de similaridade para este artigo.