«I Can’t Get the Practical Hours»: Care, Course Choice and Role Conflict Among Student-Mothers in Higher Education in Scotland
DOI:
https://doi.org/10.7203/RASE.14.2.16896Palabras clave:
student parents, mothers, care, higher education, widening participationResumen
Mothers who study at a higher education level face many challenges that traditional students do not. They have less time to study and must negotiate their different commitments and responsibilities, which includes taking care of their children. This article reports on qualitative research conducted with a small group of mothers that study at a prestigious university in Scotland to understand their experiences of belonging to the space of the institution and their perceived learning challenges. Four interviews and one focus group were organised, voice recorded and their transcripts were thematically analysed and engaged with the research questions. It has found that they experience limited support from the institution which is compensated by family and peer support, changes in courses to accommodate their needs and varied levels of emotional distress. Experiences of student-mothers remain largely invisible in scholarly research and higher education policy. Thus, this paper contributes to a bridging of this gap by bringing the voices of student-mothers to the foreground.
Descargas
Descargas
Publicado
Cómo citar
-
Resumen577
-
PDF 232
Número
Sección
Licencia
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada.