Challenges for PISA
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.7203/relieve.22.1.8429关键词:
PISA project, assessment of learning, assessment of educational systems, education, students.摘要
The OECD Programme for International Student Assessment (PISA) provides a framework in which over 80 countries collaborate to build advanced global metrics to assess the knowledge, skills and character attributes of the students. The design of assessments poses major conceptual and technical challenges, as successful learning. Beyond a sound conceptual foundation, PISA needed to fulfil a range of sometimes competing demands. The school administrators, policymakers, and teachers need to be able to use this assessment information to determine how to create better opportunities for student learning. Assessments should also provide productive feedback, at appropriate levels of detail, to fuel improvement and accountability decisions at each level of the education systems. In fact, also to assess of reading, mathematics and science as key foundation skills, PISA is now progressively incorporating also some of the broader cognitive, social and emotional competencies.
参考
OECD. (1999). Measuring student knowledge and skills. A new Framework for assessment. Paris: OECD. Retrieved from http://www.oecd.org/edu/school/programmeforinternationalstudentassessmentpisa/33693997.pdf
OECD. (2003). The PISA 2003. Assessment Framework. Mathematics, Reading, Science and Problem Solving knowledge and skills. Paris: OECD. Retrieved from http://www.oecd.org/edu/school/programmeforinternationalstudentassessmentpisa/33694881.pdf
OECD. (2006). Assessing Scientific, Reading and Mathematical Literacy. A Framework for PISA 2006. Paris: OECD. Retrieved from http://www.oecdilibrary.org/docserver/download/9806031e.pdf?expires=1465551043&id=id&accname=guest&checksum=02E5A7F7B73F1CCFA0DA6E8336A2F3D8
Schleicher, A. (2012). Preparing Teachers and Developing School Leaders for the 21st Century: Lessons from around the World. Paris: OECD Publishing. doi: http://dx.doi.org/10.1787/9789264xxxxxx-en
Schleicher, A. (2014). Equity, Excellence and Inclusiveness in Education Policy Lessons from Around the World. Paris: OECD Publishing. Retrieved from https://www.ucy.ac.cy/equality/documents/Articles-Material/OECD_2014_Report.pdf
Schleicher, A. (2015). Schools for 21st-Century Learners: Strong Leaders, Confident Teachers, Innovative Approaches, International Summit on the Teaching Profession. Paris: OECD Publishing. doi: http://dx.doi.org/10.1787/9789264231191-en
##submission.downloads##
已出版
期
栏目
##submission.license##
Los autores ceden de forma no exclusiva los derechos de explotación de los trabajos publicados a RELIEVE (a los solos efectos de favorecer la difusión de los artículos publicados:firmar contratos de difusión, de integración en bases de datos, etc.) y consienten que se distribuyan bajo la licencia de Creative Commons Reconocimiento-Uso No Comercial 4.0 International (CC-BY-NC 4.0), que permite a terceros el uso de lo publicado siempre que se mencione la autoría de la obra y la fuente de publicación, y se haga uso sin fines comerciales.
Los autores pueden llegar a otros acuerdos contractuales adicionales e independientes, para la distribución no exclusiva de la versión del trabajo publicado en esta revista (por ejemplo, incluyéndolo en un repositorio institucional o publicándolo en un libro), siempre y cuando se cite claramente que la fuente original de publicación es esta revista.
A los autores se les anima a difundir su trabajo después de publicado, a través de internet (por ejemplo, en archivos institucionales en línea o en su página web) lo que puede generar intercambios interesantes y aumentar las citas del trabajo.
La mera remisión del artículo a RELIEVE supone la aceptación de estas condiciones.