Després de Flordeneu. La fada modernista

Autors/ores

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.75.26831

Paraules clau:

fada, modernisme català, natura, simbolisme, Apel·les Mestres, Alexandre de Riquer

Resum

Aquest article examina la presència i la significació de les fades en la literatura modernista catalana. D’entrada, descarta els abundants personatges assimilables a les fades per via de metàfora, tant les dones-àngel com la versió negativa i perversa relacionada amb la prostitució i el vici. Un cop centrat en les fades d’origen folklòric, i després d’uns apartats contextualitzadors sobre la fada en el folklore, sobre la llegenda en el Modernisme català i sobre el poema Canigó, de Jacint Verdaguer, s’hi analitza el tema central de l’estudi. Llavors s’observa que, des d’estètiques i plantejaments diferents, les tres caracteritzacions bàsiques del personatge són la fada seductora d’homes, les que se simbolitzen com a esperits de la natura i, dintre d’aquestes darreres, les que formen part de textos que enfoquen la qüestió des d’un plantejament ecologista.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

08.11.2023

Com citar

Sunyer, M. (2023). Després de Flordeneu. La fada modernista. Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (75), 169–192. https://doi.org/10.7203/caplletra.75.26831
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    224
  • PDF
    269

Número

Secció

ARTICLES MONOGRÀFIC

Metrics

Articles similars

<< < 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.