Ironia i metadiscurs en el teatre català actual, a propòsit d'«Elsa Schneider», de Sergi Belbel
DOI:
https://doi.org/10.7203/caplletra.41.4835Paraules clau:
Irony, Genre, Focusing, Monologue, MetaspeechResum
This article has as its goal to analyze the dramatic text «Elsa Schneider» (1987), by Sergi Belbel, starting from the concept of irony of contrast between text and context of communication. This ironic resource is conveyed through the different composition of the three sequences of monologues in which the work is structured. With this resource the author offers an approach to a metadiscursive subject matter which revolves around scenic communication and theatrical genres.Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum317
-
PDF181
Número
Secció
Llicència
L’autor o autora que adrece un treball a la redacció de Caplletra perquè siga publicat ha de ser la persona titular legítima dels drets d'explotació. La legitimació per a la publicació del treball ha d’incloure també les imatges, les taules, els gràfics i altres materials que puguen complementar el text, amb independència de si n'és l'autor o autora.
Copyright. Quan publica el treball en la revista, l'autor o autora cedeix a Caplletra. Revista Internacional de Filologia els drets d'explotació (reproducció, distribució i comunicació pública), tant per a l'edició impresa en paper com per a la versió electrònica, que serà accessible mitjançant la xarxa Internet.
Tots els treballs publicats en Caplletra es troben sota una llicència Creative Commons del tipus Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.
RESPONSABILITAT
Caplletra. Revista Internacional de Filologia no s'identifica necessàriament amb els punts de vista mantinguts en els treballs que publica.
Caplletra. Revista Internacional de Filologia declina tota responsabilitat derivada de qualsevol vulneració eventual dels drets de propietat intel·lectual que poguera ser duta a terme pels autors o autores.