Després de Flordeneu. La fada modernista

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.75.26831

Palabras clave:

fada, modernisme català, natura, simbolisme, Apel·les Mestres, Alexandre de Riquer

Resumen

Aquest article examina la presència i la significació de les fades en la literatura modernista catalana. D’entrada, descarta els abundants personatges assimilables a les fades per via de metàfora, tant les dones-àngel com la versió negativa i perversa relacionada amb la prostitució i el vici. Un cop centrat en les fades d’origen folklòric, i després d’uns apartats contextualitzadors sobre la fada en el folklore, sobre la llegenda en el Modernisme català i sobre el poema Canigó, de Jacint Verdaguer, s’hi analitza el tema central de l’estudi. Llavors s’observa que, des d’estètiques i plantejaments diferents, les tres caracteritzacions bàsiques del personatge són la fada seductora d’homes, les que se simbolitzen com a esperits de la natura i, dintre d’aquestes darreres, les que formen part de textos que enfoquen la qüestió des d’un plantejament ecologista.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

2023-11-08

Cómo citar

Sunyer, M. (2023). Després de Flordeneu. La fada modernista. Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (75), 169–192. https://doi.org/10.7203/caplletra.75.26831
Metrics
Vistas/Descargas
  • Resumen
    224
  • PDF (Català)
    269

Número

Sección

ARTÍCULOS MONOGRÁFICO

Métrica