La comprensió de les clàusules de relatiu en català infantil

Autores/as

  • Anna Gavarró
  • Flavia Adani
  • Marta Ramon
  • Sandra Rusiñol
  • Raquel Sánchez

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.53.4633

Palabras clave:

clàusules de relatiu, comprensió, adquisició de primeres llengües, català

Resumen

Les clàusules de relatiu han estat objecte d’un nombre important de treballs en el camp de la gramàtica adulta, la gramàtica infantil i l’afàsia. Aquí emprenen el primer estudi de la comprensió de les clàusules de relatiu de subjecte i d’objecte en català infantil. Repliquem un experiment dissenyat per a l’italià per Adani (2008), en concret una tasca d’identificació d’agent, amb 33 nens parlants del català central d’edats compreses entre els 3,5 i els 6,2 anys. L’anàlisi dels resultats indica que els nens assoleixen nivells adults de comprensió de les relatives de subjecte primerencament, mentre que la comprensió de les relatives d’objecte progressa però no assoleix nivells adults fins a l’edat de 5,6 anys. Les relatives d’objecte amb subjecte postverbal majoritàriament s’interpreten de forma errònia com a relatives de subjecte per a tots els grups examinats, en clar contrast amb el comportament adult.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

2012-10-01

Cómo citar

Gavarró, A., Adani, F., Ramon, M., Rusiñol, S., & Sánchez, R. (2012). La comprensió de les clàusules de relatiu en català infantil. Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (53), 91–105. https://doi.org/10.7203/caplletra.53.4633
Metrics
Vistas/Descargas
  • Resumen
    395
  • PDF (Català)
    179

Número

Sección

ARTÍCULOS MISCELÁNEA

Métrica

Artículos similares

<< < 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > >> 

También puede Iniciar una búsqueda de similitud avanzada para este artículo.