Public research organizations’ interactions with firms: Factors driving the perceived benefits
DOI:
https://doi.org/10.7203/CIRIEC-E.107.23009Resumen
This paper investigates which factors are more effective when taking advantage of benefits perceived by firms in their collaborations with public research organizations (PROs). The empirical study is based on a survey of firms that have collaborated with the Spanish National Research Council (CSIC), the largest PRO in Spain. We performed an ordinal probit regression, where the dependent variables reflect the importance of benefits from the interaction. We add to previous literature by considering benefits beyond innovation results and by studying the firm´s absorptive capacity and knowledge search strategy as determinants of such benefits. Our results show that firms need to have a certain level of absorptive capacity to take advantage of the collaboration with PROs, but that R&D is not the only antecedent that must be considered. Prior collaborative experience with PROs appears as an important factor to exploit these interactions, in particular as a way to develop internal capabilities and obtain long-term benefits. The study also outlined the firm´s external search strategy as a relevant factor in determining the benefits obtained from interactions with PROs.
Descargas
Descargas
Publicado
Cómo citar
-
Resumen300
-
PDF 208
Número
Sección
Licencia
El Copyright será de CIRIEC-España, revista de economía pública, social y cooperativa, a los solos efectos de favorecer la difusión de los artículos publicados (firmar contratos de difusión, de integración en bases de datos, etc.). Los autores también mantienen el copyright sobre su obra y pueden depositar su artículo en el formato electrónico oficial de la revista en su página web personal y en los repositorios institutionales de su grupo de investigación. No obstante, se autoriza la reproducción y distribución de todos los artículos publicados, siempre que no se modifique el contenido y se indique su origen (CIRIEC-España, revista de economía pública, social y cooperativa, número y dirección electrónica del documento o DOI). El envío de un artículo a CIRIEC-España, revista de economía pública, social y cooperativa supone la aceptación de estas condiciones.