Revisió crítica de l'edició elaborada per L.P. Gachard de Lettres de Philippe II a ses filles les Infantes Isabelle et Catherine: écrites pendant son voyage en Portugal (1581-1583) i trajectòria de posteriors edicions al llarg del segle XX

Autors/ores

  • Miriam N. Bucuré Universitat de València

DOI:

https://doi.org/10.7203/qdfed.22.11251

Paraules clau:

edició de textos, edició diplomàtica, edició divulgativa, epistolari, Felipe II

Resum

Basant-nos en els documents editats per L.P. Gachard en Lettres de Philippe II a ses filles els Infants Isabelle et Catherine: écrites pendant són voyage a Portugal (1581-1583), pretenem revisar i analitzar críticament la metodologia emprada per l'historiador belga en l'edició de textos en la segona meitat del segle XIX. Aquesta documentació, publicada en 1884, va ser reeditada al voltant del 1943 per Luisa Elena del Portillo Díaz i en 1988 per l'historiador espanyol Fernando Bouza. És la nostra intenció revisar l'edició de Gachard a la llum de les noves edicions i examinar d'aquesta forma la trajectòria i els progressos, si els hi hagués, en l'edició d'un mateix text al llarg d'un segle.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Miriam N. Bucuré, Universitat de València

Departament de Filologia Francesa i Italiana

Publicades

2018-01-07

Com citar

Bucuré, M. N. (2018). Revisió crítica de l’edició elaborada per L.P. Gachard de Lettres de Philippe II a ses filles les Infantes Isabelle et Catherine: écrites pendant son voyage en Portugal (1581-1583) i trajectòria de posteriors edicions al llarg del segle XX. Quaderns De Filologia - Estudis Literaris, 22, 41–55. https://doi.org/10.7203/qdfed.22.11251
##plugins.generic.simpleStatistics.headline##
##plugins.generic.simpleStatistics.infotext##
  • Resum
    518
  • PDF (Español)
    265
  • PDF
    123
  • PDF
    117

##plugins.generic.badges.manager.settings.showBlockTitle##

Articles similars

<< < 1 2 3 4 5 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.