Documental i denúncia: models de món en La libertad del diablo y Tempestad
DOI:
https://doi.org/10.7203/qdfed.25.18993Paraules clau:
Cinema documental, models de món, sil·logisme, afepto, violència visual.Resum
El gènere del documental visual és un dels mitjans que s'han utilitzat com a denúncia contra els governs del PRIAN a Mèxic i la desastrosa situació social a la qual va donar lloc. En les pàgines que segueixen, a la llum de la teoria dels models de món de Manuel Asensi, s'ha dut a terme una anàlisi del documental de Everardo González, La libertad del diablo (2017), i en menor mesura el de Tatiana Huezo, Tempestad (2016), les premisses de la qual, sil·logismes i models de món estan analitzats a partir del muntatge que ens presenten tals documentals. Els resultats posen en relleu la capacitat modelizant d'aquests textos en el marc d'una lluita global per la llibertat i la democràcia real a Mèxic.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum525
-
PDF (Español)553
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
________
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).