Documental i denúncia: models de món en La libertad del diablo y Tempestad

Autors/ores

  • Abigail Méndez Rangel Universidad Autónoma de Puebla

DOI:

https://doi.org/10.7203/qdfed.25.18993

Paraules clau:

Cinema documental, models de món, sil·logisme, afepto, violència visual.

Resum

El gènere del documental visual és un dels mitjans que s'han utilitzat com a denúncia contra els governs del PRIAN a Mèxic i la desastrosa situació social a la qual va donar lloc. En les pàgines que segueixen, a la llum de la teoria dels models de món de Manuel Asensi, s'ha dut a terme una anàlisi del documental de Everardo González, La libertad del diablo (2017), i en menor mesura el de Tatiana Huezo, Tempestad (2016), les premisses de la qual, sil·logismes i models de món estan analitzats a partir del muntatge que ens presenten tals documentals. Els resultats posen en relleu la capacitat modelizant d'aquests textos en el marc d'una lluita global per la llibertat i la democràcia real a Mèxic.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

2020-12-17

Com citar

Méndez Rangel, A. (2020). Documental i denúncia: models de món en La libertad del diablo y Tempestad. Quaderns De Filologia - Estudis Literaris, 25, 125–137. https://doi.org/10.7203/qdfed.25.18993
##plugins.generic.simpleStatistics.headline##
##plugins.generic.simpleStatistics.infotext##
  • Resum
    525
  • PDF (Español)
    553

##plugins.generic.badges.manager.settings.showBlockTitle##