L'ús de la traducció al portugués com a llengua estrangera per a les classes dels hispanoparlants (o viceversa). Una proposta il·lustrativa
DOI:
https://doi.org/10.7203/qf.0.19072Paraules clau:
traducció didàctica, portugués LE, ensenyament-aprenentatge de llengües pròximes.Resum
En l'àmbit de l'ensenyament de les llengües estrangeres (LE), es ve produint al llarg de les últimes quatre dècades un replantejament del recurs a la traducció com a instrument didàctic adequat. No sols és significatiu el volum d'estudis publicats que ponderen els beneficis del seu (re)incorporació com a eina pedagògica, sinó que, a més, el Marc Comú Europeu contempla les activitats de mediació entre les destreses que ha d'adquirir el aprenent d'una LE. Amb aquesta proposta es pretén il·lustrar la utilitat de la traducció en la didàctica de llengües tipològicament afins, tenint en compte les peculiaritats del procés d'ensenyament-aprenentatge derivades d'aquesta proximitat.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum622
-
PDF (Español)376
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).