Componentes de la imagen social (pública) española a través de un análisis lingüístico de entrevistas en medios de comunicación
DOI:
https://doi.org/10.7203/qfilologia.12.4092Paraules clau:
imatge, entrevistes, cultura espanyola, autonomia, afiliacióResum
Aquest article es dedica a analitzar els valors que un espanyol estàndard ambiciona per a la seva imatge pública a partir de l'anàlisi sociolingüística d'entrevistes dutes a terme en mitjans de comunicació social. Els entrevistats són personatges de la vida pública, reconeguts a nivell social, cultural o polític. S'analitza en els seus discursos diversos trets semánticopragmáticos que manifesten aspectes de la seva personalitat i dels valors que posseeix o que formen part de la imatge que vol mostrar. Com a base teòrica es parteix del concepte d'imatge pública de Goffman (1967) i de les categories d'autonomia i afiliació proposades per Bravo (1999) com a necessitats universals d'imatge.Descàrregues
Descàrregues
Com citar
-
Resum437
-
PDF (Español)205
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).