Componentes de la imagen social (pública) española a través de un análisis lingüístico de entrevistas en medios de comunicación

Autors/ores

  • Marta Albelda Marco Universitat de València

DOI:

https://doi.org/10.7203/qfilologia.12.4092

Paraules clau:

imatge, entrevistes, cultura espanyola, autonomia, afiliació

Resum

Aquest article es dedica a analitzar els valors que un espanyol estàndard ambiciona per a la seva imatge pública a partir de l'anàlisi sociolingüística d'entrevistes dutes a terme en mitjans de comunicació social. Els entrevistats són personatges de la vida pública, reconeguts a nivell social, cultural o polític. S'analitza en els seus discursos diversos trets semánticopragmáticos que manifesten aspectes de la seva personalitat i dels valors que posseeix o que formen part de la imatge que vol mostrar. Com a base teòrica es parteix del concepte d'imatge pública de Goffman (1967) i de les categories d'autonomia i afiliació proposades per Bravo (1999) com a necessitats universals d'imatge.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Marta Albelda Marco, Universitat de València

Grup VALESCO Institut Interuniversitari de Llengües Modernes Aplicades (IULMA)

Descàrregues

Com citar

Albelda Marco, M. (2014). Componentes de la imagen social (pública) española a través de un análisis lingüístico de entrevistas en medios de comunicación. Quaderns De Filologia - Estudis Lingüístics, 12, 93–108. https://doi.org/10.7203/qfilologia.12.4092
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    437
  • PDF (Español)
    205

Metrics

Articles similars

<< < 3 4 5 6 7 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.