Le solo imprévu : l’atelier d’improvisation comme lieu d’échanges entre cultures d’audition
DOI:
https://doi.org/10.7203/itamar..23597Resumen
Starting from sociologist Anne-Marie Green’s idea of “common space”, and from Hans Robert Hauss’ reception theory, the improvisation workshop is thought to be a way of transforming the practices of reception, in order to modify the nature of the culture of listening of each listener. Four research axis are, then, proposed, from the validation of the personal experience of the participants to the reception of the instant’s surprise as a factor of education, including the research of communicational tools specific to reception of music, capable of captivating the listeners with the original aspects of the unknown musical territories.Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
Descargas
Publicado
2022-01-13
Cómo citar
Dutra, . A. (2022). Le solo imprévu : l’atelier d’improvisation comme lieu d’échanges entre cultures d’audition. Itamar. Revista De investigación Musical: Territorios Para El Arte. https://doi.org/10.7203/itamar.23597
Metrics
Vistas/Descargas
-
Resumen133
-
PDF99
Número
Sección
Artículos
Licencia
ITAMAR se distribuye bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.