The idea of the eternal recurrence in my work
DOI:
https://doi.org/10.7203/laocoonte.0.8.21163Palabras clave:
Trandisciplinareidad, eterno retorno, arte contemporáneo, música contemporánea, azarResumen
Resume
This text is based in the Nietzchean idea of the Eternal Return around five works of the mexican transdisciplinary artist and composer [The text author]. The author explains thoroughly this concept from different optics, linking it also to other ideas related to Budhism, science, chance and XX century literature, focusing mainly in the ciclic phenomenon developed in different works both in the visual arts and in musical composition. The structure of the text is based in establishing a comparative system between these different aesthetic approaches in order to be able to unfold them beyond the arts, dabbling too in philosophy and religion.
Resumen
Este texto está basado en la idea Nietzscheana del Eterno Retorno alrededor de cinco obras del artista y compositor mexicano transdisciplinario [el autor del texto]. El autor explica a fondo este concepto desde distintas ópticas, ligándolo al mismo tiempo a otras ideas relacionadas al budismo, a la ciencia, al azar y a la literatura del siglo XX, enfocándose principalmente en el fenómeno cíclico desarrollado en distintas obras tanto de las artes visuales como de la composición musical. La estructura del texto se basa en establecer un sistema comparativo entre estos distintos enfoques estéticos para poder desdoblarlos más allá de las artes, incursionando también en la filosofía y en la religión.
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