Procés d'avaluació d'experts/ertes

Cada número de la revista QEC es construeix per encàrrec seguint el següent procés:

El Consell de direcció i coordinació elabora la proposta de nucli temàtic a abordar en el número de la revista. I nomena una persona editora coordinadora i una persona editora convidada (experta en l’àmbit que es pretén abordar) per a que construisquen un possible sumari i conviden/encarreguen els articles a autores i autors.

Una vegada fet l’encàrrec s’estableix la  una data a partir de la qual s’han de lliurar els articles.

Després de la seua recepció, s’obri un procés d’avaluació interna -on es considera la idoneïtat de la proposta- i que es du a terme per dos dels membres de Consell de Direcció i Coordinació.

Posteriorment s’obri un procés d’avaluació externa  (cega), dut a terme per dos membres del Consell de Redacció i Assessorament, que medien i verifiquen la qualitat de l’article i proposen correccions, si cal.

Una vegada fetes les correccions pertinents i acceptat l’article, es passa al procés de traducció al català, si cal.

Temps assignat

El període per a la recepció dels articles una vegada encarregats a les persones convidades, será de 90 díes.

Després de la recepció de l'article, s'obri un període de 30 dies per a comunicar a les persones autores l'acceptació o no del seu article per a la seua publicació.

A partir d’aquest moment,  s'obre altre termini de 30 dies per a la correcció, millora, subsanació d'errades i/o traducció si correspon.

En cas de rebre articles sense una invitació prèvia per part de les persones editores, aquestes trameses rebran una resposta sobre la seua acceptació o no en un període de 30 dies.