Evaluation of the program ‘understanding and learning in the classroom’
DOI:
https://doi.org/10.7203/relieve.7.2.4445Keywords:
Evaluation of programs, reading, guidanceAbstract
We present the program “understanding and learning in the classroom” centered on the improvement of reading comprehension strategies. We present also an evaluation of this program.References
Beltrán, S. (2001). La comprensión lectora del problema aritmético de enunciado verbal. Trabajo de Investigación. UNED. Madrid. Trabajo inédito.
Castro García, R. (1993). Estrategias de Metacomprensión en alumnos de 2º y 3º de E.G.B. y su influencia en el rendimiento en Ciencias Sociales. Tesis Doctoral. UNED. Madrid.
MARTÍN NÚÑEZ, Mª C. (1993). Incidencia de las estrategias metacognitivas en el aprendizaje de las Ciencias Sociales: un estudio con alumnos de 4º y 5º de E.G.B. Tesis Doctoral. UNED. Madrid.
Repetto, E. (1997). Entrenamiento metacognitivo y ganancias significativas de los alumnos en algunas variables cognitivas y pedagógicas. Un estudio en la educación primaria y secundaria obligatoria (6º, 7º y 8º de E.G.B., en Andalucía, Cantabria y Galicia). Revista Espa-ola de Pedagogía, 206, 5-32.
Repetto, E; Sutil, I; Manzano, N; Téllez, J. y Beltrán, S. (En prensa). Programa Comprender y Aprender en el Aula. Manual del Profesor y Cuaderno del Alumno. Cuadernos de la UNED. Madrid
Repetto,E; Téllez, J. y Beltrán, S. (En prensa): Intervención psicopedagógica para la mejora de la comprensión lectora y el aprendizaje. Madrid: UNED /Colección Estudios de la UNED.
Téllez, J. A. (2000). Una aproximación a la comprensión lectora. Fundamentación teórica del Programa "Comprender y Aprender en el Aula". Integración en las estrategias del curriculum. Trabajo de Investigación. UNED. Madrid. Trabajo inédito.
Downloads
Issue
Section
License
The authors grant non-exclusive rights of exploitation of works published to RELIEVE and consent to be distributed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial Use 4.0 International License (CC-BY-NC 4.0), which allows third parties to use the published material whenever the authorship of the work and the source of publication is mentioned, and it is used for non-commercial purposes.
The authors can reach other additional and independent contractual agreements, for the non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (for example, by including it in an institutional repository or publishing it in a book), as long as it is clearly stated that the Original source of publication is this magazine.
Authors are encouraged to disseminate their work after it has been published, through the internet (for example, in institutional archives online or on its website) which can generate interesting exchanges and increase work appointments.
The fact of sending your paper to RELIEVE implies that you accept these conditions.