El multilingüisme a l’escola: tendències educatives i nous reptes

Autors/ores

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.68.16474

Paraules clau:

multilingüisme, educació multilingüe, competència multilingüe, translanguaging, didàctica multilingüe

Resum

Aquest article tracta sobre les tendències educatives actuals i els nous reptes que l’educació multilingüe planteja. Es presenta la situació lingüística actual a la gran majoria de centres educatius on vàries llengües coexisteixen dins i fora de l’aula. S’expliquen les diferents tendències educatives lligades al foment del multilingüisme, com ara la importància del manteniment de les llengües pròpies de l’alumnat,la incorporació de l’anglés a una edat primerenca i els nous enfocaments metodològics en l’ensenyament de llengües, com són els programes CLIL i EMI. S’exposa un nou paradigma emergent en el camp del multilingüisme, anomenat translanguaging, que adopta per primera vegada un enfocament purament multilingüe i incorpora la recerca avantguardista en adquisició de llengües addicionals i competència multilingüe. Es conclou amb una sèrie de valoracions sobre didàctica multilingüe i futures línies de recerca.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

01.04.2020

Com citar

Portolés, L. (2020). El multilingüisme a l’escola: tendències educatives i nous reptes. Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (68), 125–147. https://doi.org/10.7203/caplletra.68.16474
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    1341
  • PDF
    972

Número

Secció

ARTICLE MONOGRÀFIC

Metrics

Articles similars

<< < 1 2 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.