Língüística aplicada a l'ensenyament i nous corrents d'investigació en lingüística

Autors/ores

  • Ferran Robles i Sabater

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.47.4754

Paraules clau:

lingüistes alemanys, lingüística catalana, pragmàtica, lingüística aplicada, anàlisi discursiva, lingüística textual

Resum

Aquest article es proposa indagar les principals aportacions dels romanistes alemanys, austríacs i suïssos al desenvolupament dels estudis catalans en àmbits de recerca com la Lingüística aplicada i l’ensenyament i l’aprenentatge del català, així com en els anomenats nous corrents d’investigació en lingüística general. Una revisió dels treballs més destacats, dins de camps com la Pragmàtica, l’Anàlisi Discursiva, la Lingüística Textual, la Lingüística de Corpus i la Fraseologia mostraran, d’una banda, el paper rellevant que han jugat els estudis de catalanística d’autors germanoparlants com a motor de transformacions i innovacions en l’anàlisi descriptiva de la llengua des d’una multiplicitat de noves perspectives metodològiques i, de l’altra, l’interès continuat dels acadèmics alemanys per la llengua i la cultura dels països de parla alemanya, el qual es prolonga des del propi començament de la Filologia Romànica fins els nostres dies.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

01.10.2009

Com citar

Robles i Sabater, F. (2009). Língüística aplicada a l’ensenyament i nous corrents d’investigació en lingüística. Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (47), 207–234. https://doi.org/10.7203/caplletra.47.4754
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    300
  • PDF
    124

Número

Secció

ARTICLES MONOGRÀFIC

Metrics