Instal·lació o establiment? Encara sobre els objectius de la promoció lingüística
DOI:
https://doi.org/10.7203/caplletra.37.4890Paraules clau:
normalització, promoció lingüística, establiment, instal·lació,Resum
This article suggests a criticism on the “language normalization” concept, focusing on the dichotomy establishment (adquisition of a complete referential value) and installation (partial language standardization). The author defends the idea that Catalan can try to strengthen its status as installed language, but it will hardly attain the absolute preeminence of an established language. Its perspective is compatible with notions like “llengua pròpia” (own language) or territorial language and clashes with the neoliberals, who defend utilitarist and pseudonaturalist concepts like maximalist monolinguism.Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum309
-
PDF180
Número
Secció
Llicència
L’autor o autora que adrece un treball a la redacció de Caplletra perquè siga publicat ha de ser la persona titular legítima dels drets d'explotació. La legitimació per a la publicació del treball ha d’incloure també les imatges, les taules, els gràfics i altres materials que puguen complementar el text, amb independència de si n'és l'autor o autora.
Copyright. Quan publica el treball en la revista, l'autor o autora cedeix a Caplletra. Revista Internacional de Filologia els drets d'explotació (reproducció, distribució i comunicació pública), tant per a l'edició impresa en paper com per a la versió electrònica, que serà accessible mitjançant la xarxa Internet.
Tots els treballs publicats en Caplletra es troben sota una llicència Creative Commons del tipus Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.
RESPONSABILITAT
Caplletra. Revista Internacional de Filologia no s'identifica necessàriament amb els punts de vista mantinguts en els treballs que publica.
Caplletra. Revista Internacional de Filologia declina tota responsabilitat derivada de qualsevol vulneració eventual dels drets de propietat intel·lectual que poguera ser duta a terme pels autors o autores.