L'anàfora de complement nul en espanyol a l'interfície gramàtica-discurs

Autors/ores

  • Iker Zulaica-Hernández Indiana University-Purdue University Indianapolis

DOI:

https://doi.org/10.7203/qf.23.13522

Paraules clau:

referència, anàfora de complement nul, el·lipsi, relacions discursives, NCA

Resum

L’estudi de l’anàfora de complement nul (null complement anaphora, NCA, en anglès) és rellevant en l’estudi de la interfície gramàtica-discurs, atès que sembla materialitzar alguns dels processos centrals d’altres fenòmens com ara la referència, l’anàfora, l’el·lipsi, la inferència, la prominència o l’acomodació. Tot i que l’NCA ha estat estudiada a bastament, encara és viu el debat sobre si es tracta d’un procés el·líptic o anafòric. Aquest article contribueix a la consideració de l’NCA com una anàfora profunda a partir d’evidències discursives en espanyol. Defensem que l’NCA és una anàfora que selecciona l’antecedent més prominent en estructures discursives jeràrquiques ben definides. La nostra anàlisi es basa, principalment, en la comparació entre els pronoms neutres i l’NCA en espanyol, i en la similitud del comportament manifestat per l’NCA i els pronoms en condicions d’inserció discursiva. Revisem explicacions anteriors de l’NCA (Depiante 2000, 2001; Williamson 2012), i tractem d’aplicar a l’NCA en espanyol una proposta d’anàlisi de l’el·lipsi de SV basada en relacions discursives (Hardt & Romero 2004).

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Iker Zulaica-Hernández, Indiana University-Purdue University Indianapolis

Faculty of Liberal Arts

Descàrregues

Publicades

2018-12-24

Com citar

Zulaica-Hernández, I. (2018). L’anàfora de complement nul en espanyol a l’interfície gramàtica-discurs. Quaderns De Filologia - Estudis Lingüístics, 23(23), 81–104. https://doi.org/10.7203/qf.23.13522
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    693
  • PDF
    389

Metrics

Articles similars

<< < 3 4 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.