“El tratamiento de las partes de la oración en el Arte de la lengua Española de Juan Villar: entre los postulados sanctianos y la tradición escolar
DOI:
https://doi.org/10.7203/qfilologia.13.4031Paraules clau:
parts de l'oració, racionalisme, tradición escolar llatina, pedagogia jesuística, reforma de l'Art de Nebrija,Resum
L'objectiu d'aquest treball és l'estudi detallat del sistema de classes deparaules o parts de l'oració que proposa el jesuïta Juan Villar en l'Art de la Llengua Espanyola (València, 1651), posant en relleu els elements coincidents amb la doctrina innovadora del Brocense i els trets procedents dels postulats de signe més tradicional. Es defensa aquí que el seu punt de partida és L'Art de Nebrija reformat pel també jesuïta Juan Luis de la Truja (De institutione grammatica, 1601), el tret essencial de la qual és la superposició de les propostes doctrinals de la Minerva al contingut de les Introductiones Latinae. Això explica el plantejament híbrid que caracteritza el tractament de les
parts de l'oració per part de Villar.
Descàrregues
Descàrregues
Com citar
-
Resum336
-
PDF (Español)782
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).