Producción fonológica en el niño sordo con implante coclear prelocutivo
DOI:
https://doi.org/10.7203/qfilologia.19.5186Resum
La majoria dels estudis centrats en el desenvolupament fonològic del
nen sord amb implant coclear prelocutiu destaquen positivament la intervenció del mateix en l'adquisició dels inventaris fonològics subratllant que aquesta població adquireix de la mateixa forma, encara que de manera més lenta, tals fonemes. No obstant això, s'observa un contrast entre el domini perceptiu i la producció d'aquestes unitats en el seu context sintagmàtic. En aquest treball abordem el domini d'aquest inventari fonèmic en un grup de nens sords amb implant coclear prelocutiu i un grup de nens amb desenvolupament típic, així com l'anàlisi dels processos fonològics més recurrents entre els quals destaquen per la seva atipicitat la inconsistència i l'omissió de totes les consonants d'una paraula.
Paraules clau: implant coclear; desenvolupament fonològic; inconsistència; omissió
de consonants.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum940
-
PDF (Español)1458
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).