Incidencia de una semana de docencia en la fonación de los profesores
DOI:
https://doi.org/10.7203/qfilologia.19.5187Resum
En aquest article es presenta, d'una banda, una valoració subjectiva dels propis professors sobre les seves característiques vocals a partir d'un resum del Voice Handicap Index (VHI) (Jacobson et alii, 1997), un qüestionari rigorosament validat. Concretament s'avalua la percepció del propi professor sobre la seva discapacitat vocal a partir de la versió reduïda VHI-10 (Rosen et alii, 2004). De forma complementària, s'ofereixen els resultats d'una anàlisi objectiva de diferents paràmetres (jitter, shimmer, relació harmònics-soroll, durada o F0 mitjana, etc). Els informants són docents que treballen en col·legis de Madrid i Barcelona,
en un ventall de nivells educatius que cobreix ensenyament infantil, primària, ESO i batxillerat. Aquest treball, que s'insereix en el marc d'una recerca més àmplia, presenta els resultats obtinguts en una setmana lectiva en finalitzar el primer trimestre acadèmic, a partir de mostres preses en dilluns i en divendres, relacionant les variables objectives i subjectives esmentades.
Paraules clau: esforç vocal; valoració objectiva i subjectiva de la fonació; anàlisi acústica; qualitat de veu; ús professional de la veu; docència i fonació.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum455
-
PDF (Español)511
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).