Hacia una caracterización pragmaprosódica de las “construcciones incompletas”: Actos Suspendidos, Actos Truncados y reinicios
DOI:
https://doi.org/10.7203/qfilologia.19.5194Resum
En aquest article vam mostrar característiques pragmaprosòdiques provisionals obtingudes a partir d'una recerca inicial realitzada amb finalitats didàctiques sobre les construccions anomenades “estructures incompletes o truncades”, ruptures de la construcció en curs entre les quals es troben l'Acte Suspès, l'Acte Truncat i el reinici, que hem analitzat amb l'aplicació Praat. En efecte, la prosòdia sembla exercir un paper fonamental en la seva producció/interpretació, per aquest motiu tractem d'establir una tipologia partint d'uns criteris pragmàtics (estratègies d'atenuació, intensificació, etc.) i prosòdics (velocitat de parla en la seva producció, consideració de la pausa implicada, etc.).
Paraules clau: Acte Truncat; Acte Suspès; reinicio; estratègia pragmàtica; anàlisi prosòdica.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum385
-
PDF (Español)211
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).