El transporte fluvial de madera en España
DOI:
https://doi.org/10.7203/CGUV..14535Resum
Con anterioridad al transporte por ferrocarril y carretera una parte de la madera de España fue conducida por los ríos Ebro, Tajo, Júcar, Turia, Segura y Guadalquvir. De ella eran abastecidos los astilleros de Cartagena, Cádiz y El Ferrol; la industria de la construcción en grandes ciudades como Toledo, Zaragoza, Barcelona, Sevilla, etc. Y particularmente las carpinterías de Valencia. Las Hayas y los abetos bajaban de los Pirineos y los pinos de la serranía de Cuenca y de la Sierra de Segura. Este artículo trata los diferentes fases del proceso: la selección de los árboles, la corta y arrastre hasta los ríos, la difícil conducción por los mismos y la organización laboral de los gancheros que la llevaban a cabo.Descàrregues
Descàrregues
Com citar
-
Resum289
-
PDF (Español)466
Número
Secció
Llicència
Els autors i autores cedeixen a la revista Cuadernos de Geografía de la Universitat de València els drets de reproducció en revistes científiques dels textos publicats. Així mateix, permeten a l'equip de CGUV distribuir aquests continguts, a més de fer-ho en el lloc web de CGUV, en totes aquelles bases de dades científiques en què es trobi indexada aquesta, sempre amb l'objectiu d'assegurar una àmplia distribució dels continguts cedits per les persones autores.
Apostant per un ferm compromís amb les polítiques de continguts en obert i intentant garantir la màxima difusió dels treballs publicats, les persones autores mantenen tots els drets de copyright. Podran reproduir i distribuir les seves obres en altres publicacions. No obstant això, es recomana esmentar en el nou text que aquest ha estat prèviament publicat en CGUV, adjuntant una cita completa a aquest.
Els textos publicats en aquesta revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència de Creative Commons: Reconeixement-No comercial-Sense obres derivades 4.0 Internacional. La llicència completa es pot consultar a Creative Commons.