Monstrous Hybrids in Shakespeare’s King Lear

Authors

  • Agnès Lafont UMR 5186 CNRS Université Paul Valéry Montpellier - France

DOI:

https://doi.org/10.7203/imago.8.8460

Keywords:

emblems, drama

Abstract

ABSTRACT: This article seeks to present the different languages (emblems, Renaissance translations of classical myths, biblical exegesis) that inform the images of monsters which, as hybrid creatures blending human and animal characteristics, serve a dramatic function in Shakespeare’s King Lear. It means to question the ways in which the play links filial ingratitude with female monstrosity and Lear’s madness. Tracing the classical and medieval lineage of the monstrous bestiary (serpent, tiger, vulture) in King Lear and connecting it to emblematic readings of Shakespeare’s time, it explores how Shakespeare provides a dynamic characterisation of Goneril and Regan through their bestialisation. This study of teratogenesis then questions the notion of metamorphoses in the play.

KEYWORDS: Shakespeare; King Lear; emblem; mythology; ingratitude.

 

RESUMEN: Este artículo intenta presentar los lenguajes diferentes (los emblemas, las traducciones renacentistas de los mitos clásicos, la exégesis bíblica) que informan las imágenes de los monstruos que, como criaturas híbridas que combinan características humanas y animales, sirven una función dramática en King Lear de Shakespeare. Procura interrogar las maneras en que el drama establece un vínculo entre la ingratitud filial, la monstruosidad femenina y la locura de Lear. Por trazar el linaje clásico y medieval del bestiario monstruoso (serpiente, tigre, buitre) en King Lear, y conectándolo con interpretaciones emblemáticas de la época de Shakespeare, explora cómo Shakespeare nos proporciona una caracterización dinámica de Goneril y Regan mediante su bestialización. Este estudio de la teratología procede a cuestionar el concepto de las metamorfosis en el drama.

PALABRAS CLAVES: Shakespeare, King Lear, emblema, mitología, ingratitude.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Agnès Lafont, UMR 5186 CNRS Université Paul Valéry Montpellier - France

Lecturer in Early Modern Studies at the English Department of the University Paul Valéry – Montpellier III (France) and a member of the Institut de Recherche sur la Renaissance, l’Âge Classique et les Lumières (UMR 5186 du CNRS).

Published

2017-02-04

How to Cite

Lafont, A. (2017). Monstrous Hybrids in Shakespeare’s King Lear. IMAGO. Revista De Emblemática Y Cultura Visual, (8). https://doi.org/10.7203/imago.8.8460
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    647
  • PDF (Español)
    1862

Issue

Section

Dosier

Metrics

Similar Articles

1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.