#Biotech: The need for biotechnology communication
DOI:
https://doi.org/10.7203/metode.9.21076Resum
The communication of biotechnology has played a key role in recent years. The great advances made and the speed with which new genetic editing techniques are implemented raise enormous expectations but also concerns. Good communication of the application of biotechnology in different fields – medicine, agriculture, industry – must be accompanied by a constant dialogue between scientists and society.
The idea of this monographic came from the II Conference of the Association of Biotechnology Communicators (AcB in its Spanish initialism), of which I am a member. It was held in Valencia a couple of years ago, and some of the topics that aroused the most interest, debate and participation – such as the constant flow of new information about CRISPR, animal experimentation or the importance of understanding what information a DNA analysis can provide – have served as the basis for some of the documents in this issue. Others, such as the public perception of biotechnology and the importance of the use of metaphors to explain some biotechnological processes, complete this multifaceted view of communication and biotechnology.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum356
-
PDF 192
Número
Secció
Llicència
Tots els documents inclosos en OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors.
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d'acord amb els següents termes:
- Els autors conserven els drets d'autor i garanteixen a la revista el dret a la primera publicació del treball, llicenciat baix una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0 Internacional de Creative Commons, que permet a altres compartir el treball amb un reconeixement de l'autoria del treball i citant la publicació inicial en aquesta revista.
- Es permet i s'anima els autors a difondre la versió definitiva dels seus treballs electrònicament a través de pàgines personals i institucionals (repositoris institucionals, pàgines web personals o perfils a xarxes professionals o acadèmiques) una vegada publicat el treball.