Discursos d'odi a l'aula: Context i eines pedagògiques

Autori

  • Sergi Amat Giró

Abstract

L'educació pot esdevenir una eina de doni suport als canvis de la societat i permetin a les persones donar resposta als desafiaments als que han de fer front.

 

Cada moment social té els seus reptes i actualment l'ascens de discursos d'odi repercuteix de forma diària als nostres centres educatius. De forma explícita o implícita, a diari veiem com els discursos de l'alumnat es nodreixen de rumors, estigmatitzacions o intolerància cap a certs col·lectius, moltes vegades vulnerables.

 

Sense voler ser una esmena a la totalitat de les pràctiques educatives tradicionals en favor de la tolerància, aquest article vol actualitzar conceptualment certs aspectes d'aquestes, mirant d'adaptar-les al context actual, tot donant eines als docents per tal de poder afinar les respostes a discursos cada vegada més simples però més captivadors per part del nostre alumnat.

Downloads

I dati di download non sono ancora disponibili.

Downloads

Pubblicato

2024-07-01

Come citare

Amat Giró, S. (2024). Discursos d’odi a l’aula: Context i eines pedagògiques. QUADERNS D’EDUCACIÓ CONTINUA, (51), 92–100. Recuperato da https://turia.uv.es/index.php/QEC/article/view/28660
Metriche
Viste/Downloads
  • Abstract
    27
  • PDF (Català)
    12

Metrics