Sobre la revista
Focus i abast
La Revista de Sociología de la Educación-RASE (ISSN 2605-1923) és una revista electrònica que publica tres números a l'any (gener, maig, setembre) i que va començar l'any 2008. Actualment està vinculada al Comitè de Sociologia de l'Educació de la Federació de Sociologia de l'Educació Espanya. Va començar amb l'objectiu de difondre la recerca i la reflexió científica en el camp de la Sociologia de l'Educació. La RASE publica investigació d'abast teòric i empíric, a partir de diferents enfocaments i tenint en compte la pluralitat metodològica, sobre la relació entre educació i societat. A més, inclou els principals debats actuals sobre l'impacte social de les polítiques educatives i pràctiques i processos educatius. La revista reflecteix en les seues publicacions la diversitat d'enfocaments teòrics contemporanis i emergents, a més de diferents tractaments empírics, sobre temes freqüents en aquest camp com les desigualtats educatives i la seua relació amb l'estructura social, l'estratificació i la mobilitat social en relació amb l'educació, els discursos sobre polítiques educatives, relacions entre estudiants i professors, educació i gènere, educació i classe social, dimensions socials del currículum i organització escolar, experiències socials i percepcions sobre educació, fenòmens migratoris i el seu impacte en l'educació, estudis de casos en diferents nivells educatius i problemes socioeducatius clàssics i emergents, entre altres temes.
És una revista multilingüe, ja que accepta obres en castellà, anglès i portuguès i, a més, el seu lloc web està disponible en tres idiomes (anglès, castellà i català). Aquesta diversitat lingüística de la RASE és una mostra de la seua dimensió internacional, de fet, rep i publica freqüentment obres d'origen internacional i compta amb un Consell Científic amb experts en el camp de la Sociologia de l'Educació d'àmbit internacional.
Procés d'avaluació d'experts/ertes
Com a procediment de garantia de la qualitat i per ajustar-se als objectius de la revista, els articles enviats per a la seua possible publicació en la RASE, seran avaluats per especialistes en el tema, aplicant-se la modalitat de revisió de "doble cec" (per garantir l’anonimat per als autors i els revisors durant el procés editorial).
Els articles seran revisats primerament pel Comité Editorial. En cas d’acceptació prèvia se sol·licitarà l’avaluació de l’article a dos revisors. A partir dels seus informes, el Comité Editorial decidirà la publicació de l’article, les suggerències plantejades pels revisors o la no publicació. En tot cas, els autors seran informats de la decisió final tan prompte com siga possible, tot justificant la decisió presa.
Sponsors
Entidad responsable: Comité de Investigación de Sociología de la Educación de la Federación Española de Sociología
Editada en València por la Universitat de València