Elements for evaluation plans design about e-learning programs in the company area

Authors

  • Genoveva Ramos Universitat de València

DOI:

https://doi.org/10.7203/relieve.11.2.4254

Keywords:

E-learning, E-learning Evaluation Plans, E-learning Programs design

Abstract

From a broad research framework, this paper’s objective is to reflect on different ways to develop E-learning evaluation plans for companies whose employees are in continuous training.  Two empirical studies are presented that provide substantive references for identifying the standards, indicators and variables that can be considered for this type of evaluation plan. The results of different kinds of analyses have resulted in a guideline of standards usable in an Evaluation Protocol, and an outline to facilitate the planning and development of these kinds of evaluations.

References

De la Orden, A. (1988). La calidad de la educación. Bordón, 42, 2, 149-161.

De la Orden, A. (1990). Evaluación de los efectos de los programas de intervención. Revista de investigación educativa, 8, 16, 61-76.

De la Orden, A. (1992). Calidad y Evaluación de la Enseñanza Universitaria. Actas del Congreso Internacional de Universidades. Madrid: Universidad Complutense.

De la Orden, A.; Asensio, I.; Carballo, R.; Fernández Díaz, J.; Fuentes, A.; García Ramos, J. M.; y Guardia, S. (1997). Desarrollo y validación de un modelo de calidad universitaria como base para su evaluación. RELIEVE, 3, 1. Consultado en http://www.uv.es/relieve/v3n1/RELIEVEv3n1_2.htm el 10 de Septiembre de 2005.

Jiménez, B. (Coord.) (1999). La evaluación de programas, centros y profesores. Madrid: Editorial Síntesis, S.A.

Jornet, J. M.; Suárez, J. M. y Belloch, C. (1998). Metodología de evaluación de programas de formación profesional, ocupacional y continua. Leonardo project: Eurodialogue Evaluation. Valencia: Fundació Universitat-Empresa de València (ADEIT).

Jornet, J. M.; Suárez, J. M. y Perales, M. J (2000). La evaluación de la formación ocupacional y continua. Revista de Investigación Educativa, 18 (2), 521-538.

Jornet, J. M.; Suárez, J. M. y Pérez Carbonell, A. (2000). La validez en la evaluación de programas. Revista de Investigación Educativa, 18 (2), 341-356.

Martínez Mut, B. (2003). La formació a l'empresa. Enginyeria dels processos Educatius. Valencia: Editorial UPV.

Merrill, M. D. y Twitchell D. G (1994). Instructional design theory. Englewood Cliffs (NJ): Educational Technology Publications.

Perales, M. J. (2000). Enfoques de evaluación de la formación ocupacional y continua. Estudio de validación de un modelo. Valencia: Tesis doctoral. Universitat de València.

Swanborn, P. G. (1996). A common base for quality control criteria in quantitative and qualitative research. Quality and quantity, 30, 19-35.

http://dx.doi.org/10.1007/BF00139833

Issue

Section

Research Articles