Metáforas visuales en mundos virtuales. El caso de NANEC 2010-11

Autores/as

  • Dolors Capdet

DOI:

https://doi.org/10.7203/attic.6.339

Palabras clave:

second life, mundos virtuales,

Resumen

Antes de la invención de la imprenta la narración oral de historias era la gran transmisora del conocimiento. La imprenta otorgó velocidad y perennidad a la narración, ampliando el tiempo para su reflexión. Con Internet se fragmenta la secuencialidad del mensaje y es posible crear nuevas realidades que pueden tener o no su referente en el mundo real. Los mundos virtuales son un claro ejemplo de ello.

 


Biografía del autor/a

Dolors Capdet

Llicenciada en Periodisme (UAB), Postgraduada en Formació on-line (UOC), Màster Expert Professional en i-learning 2.0. (UCJC), Postgraduda en Connectivism and Connective Knowledge per la University of Manitoba (Canadà), Postgraduada en Open Education. OCW per la Brigham Young University (Provo, Utha, EE.UU), Màster Teaching and learning with MUVEs co-impartit per Univ. of Reading i King College (Regne Unit), la Univ. de Macerata (Itàlia), i Doctorant en Innovació Curricular, Tecnològica i Institucional, especialitat NNTT, (DEA per la UNED). Coautora del Live CD aplicat a l'àmbit de la formació empresarial, Curs de Programari lliure per a pimes, editat per COEIC. ISBN: 84-609-6259-8; coordinadora del treball L'e-learning des del punt de vista de l'alumne, autora de diversos manuals (Tècniques de Redacció, Ciberperiodismo, Programari Lliure per a pymes). Co-creadora de Connectivitas. Coordinador del grup Visualització de xarxes i altres dades al IV Congrès de la Cibersocietat, ponent en diferents congressos i conferències (Congrés Internet en l'Aula, II Congrés Internacional d'i-learning, I Congrés Iberoamericà de Qualitat en Educació a Distància, Eduq@ 2008), A nivell laboral ha estat Director-gerent de Comarca Press, S. A., Directora de Formació i de Comunicació del COEIC, i d'Associació Catalana de Programari Lliure (CATPL), Docent de la Fundació Iwith.org, Formació contínua (TGT, S.A,), Administració i dotació de continguts de la web de programari lliure i formació virtual.

Publicado

2011-06-21

Número

Sección

Monográfico: Second Life y otros mundos virtuales en educación