La construcció del coneixement gramatical en aprenents d’educació primària i secundària: algunes aproximacions a l’aprenentatge del verb

Autors/ores

  • Mariona Casas-Deseures Universitat de Vic Universitat Central de Catalunya
  • Carme Durán Universitat Autònoma de Barcelona
  • Xavier Fontich Universitat Autònoma de Barcelona

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.63.10396

Paraules clau:

ensenyament-aprenentatge de la gramàtica, verb, reflexió metalingüística, interacció verbal

Resum

El verb és una de les categories que una gramàtica escolar ha d’abordar necessàriament, tant pel que fa al coneixement de la noció i de la seva relació amb altres categories, com per la funció fonamental que pren en l’escriptura. En aquest article presentem tres recerques que descriuen el procés d’aprenentatge que els alumnes de primària i de secundària segueixen a l’hora d’aprendre continguts vinculats amb el verb: el temps del present, el mode verbal i la complementació verbal. Aquests treballs mostren quines estratègies desenvolupen els aprenents i quins obstacles han d’afrontar per desenvolupar un raonament gramatical. Dels estudis es desprèn que determinades intervencions didàctiques (basades en la interacció, entre iguals i amb el suport del docent i l’escriptura) afavoreixen el desenvolupament d’activitat metalingüística i que aquesta activitat pot ajudar a connectar el saber gramatical amb els usos lingüístics.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

01.12.2017

Com citar

Casas-Deseures, M., Durán, C., & Fontich, X. (2017). La construcció del coneixement gramatical en aprenents d’educació primària i secundària: algunes aproximacions a l’aprenentatge del verb. Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (63), 111–138. https://doi.org/10.7203/caplletra.63.10396
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    1058
  • PDF
    623

Número

Secció

ARTICLES MONOGRÀFIC

Metrics