Influència de l’alfabetització familiar i escolar en l’ús i la competència en la llengua minoritzada a la comarca del Baix Cinca

Autors/ores

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.76.28211

Paraules clau:

Català, Aragó, sociolingüística, joves, educació, competència lingüística, usos lingüístics

Resum

A Aragó, comunitat autònoma espanyola situada al nord-est de la península Ibèrica, a més de l’espanyol es parlen dues llengües: l’aragonés i el català. Totes dues llengües hi presenten un estatus sociolingüístic de llengua minoritària i compten amb una protecció legal molt limitada. L’objectiu d’aquest treball és aportar dades a l’anàlisi de la situació sociolingüística del català a l’Aragó, sobretot entre les generacions més joves, i analitzar l’influx dels contextos d’alfabetització més rellevants, el familiar i l’educatiu, en el coneixement i ús d’aquesta llengua.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

21.03.2024

Com citar

Campos-Bandrés, I.-O., & Baldaquí-Escandell, J.-M. (2024). Influència de l’alfabetització familiar i escolar en l’ús i la competència en la llengua minoritzada a la comarca del Baix Cinca. Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (76), 119–144. https://doi.org/10.7203/caplletra.76.28211
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    215
  • PDF
    136

Número

Secció

ARTICLES MISCEL·LÀNIA

Metrics

Articles similars

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.