Poder i submissió a la lírica cortesa medieval provençal, catalana i valenciana

Autors/ores

  • Marion Coderch

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.54.4461

Paraules clau:

amor cortès, literatura cortesa, lírica cortesa, lírica trobadoresca, lírica catalana medieval

Resum

La qüestió dels orígens i el desenvolupament de la lírica cortesa a les corts occitanes durant les últimes dècades del segle xi i al llarg del xii continua ocupant la crítica literària. Alguns dels estudis que s’hi han dedicat han identificat les claus de l’èxit d’aquesta lírica amb alguns aspectes que consideren innovadors per al públic de l’època, com ara l’exaltació de l’amor humà i la posició de poder en la qual apareix la dona. Aquest argument resulta poc convincent per dues raons: d’una banda, no considera la varietat de la casuística amorosa que presenta la lírica trobadoresca; d’una altra banda, no té en compte que aquests motius ja eren presents en altres manifestacions líriques. En aquest article mostrem que l’atractiu de la lírica cortesa per a la seva audiència no raïa en aquests trets, sinó en altres aspectes exclusius d’aquesta manifestació i, per tant, innovadors. També afirmem que la sobirania que s’ha atribuït a la dona en la lírica cortesa és, en realitat, fictícia. Il·lustrem aquests arguments amb textos dels trobadors provençals i dels poetes catalans i valencians dels segles xiv i xv que van donar continuïtat a la tradició trobadoresca.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

01.04.2013

Com citar

Coderch, M. (2013). Poder i submissió a la lírica cortesa medieval provençal, catalana i valenciana. Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (54), 9–32. https://doi.org/10.7203/caplletra.54.4461
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    286
  • PDF
    398

Número

Secció

ARTICLES MISCEL·LÀNIA

Metrics

Articles similars

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.