Tres perspectives en l'estudi del llenguatge infantil

Autors/ores

  • Miquel Siguan

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.35.4905

Paraules clau:

aprenentatge de llengües, adquisició de llengües, llenguatge infantil

Resum

This article provides a sociocultural perspective of language acquisition that focuses on the relationship between the child and the environment in which language is acquired. This relationship is revealed in children’s monologues and dialogues. By analyzing these types of speech, the article aims to explain what children do as they acquire language and why they do it. The second section of the article reviews three theoretical and methodological perspectives of child language acquisition (cognitivist, pragmatic, and sociocultural theory) and argues for an integration of theories.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

01.10.2003

Com citar

Siguan, M. (2003). Tres perspectives en l’estudi del llenguatge infantil. Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (35), 47–58. https://doi.org/10.7203/caplletra.35.4905
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    350
  • PDF
    778

Número

Secció

ARTICLES MONOGRÀFIC

Metrics

Articles similars

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.