Els futurs mestres i el procés de normalització lingüística. Relacions entre els factors familiars, socials i educatius en la formació de la competència i l'actitud lingüístiques
DOI:
https://doi.org/10.7203/caplletra.21.7340Paraules clau:
educació, normalització lingüística, sistema educatiu valenciàResum
School is one of the basic pillars of the linguistic normalization process, and teachers play a fundamental role in encouraging this task. Therefore, teacher training, and more particularly its first stages, is a basic area of analysis. It is of great interest to study Teacher Training College students, the teachers of a not so distant tomorrow, regarding their knowledge and use of the language, their linguistic attitudes and rules of usage and, most specifically, their expectations concerning professional use of Catalan. This paper analyzes these issues from the point of view of the Alacant province area, by showing the surveys carried out during the academic years 1993-94, 1994-95 and 1995-96 among the students of the Escola Universitària de Formació del Professorat (Teacher Training College) at the University of Alacant. An analysis of the results, which is moderately optimistic, points out a few structural faults in the Valencian educational system and proposes a number of priority measures.Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum637
-
PDF255
Número
Secció
Llicència
L’autor o autora que adrece un treball a la redacció de Caplletra perquè siga publicat ha de ser la persona titular legítima dels drets d'explotació. La legitimació per a la publicació del treball ha d’incloure també les imatges, les taules, els gràfics i altres materials que puguen complementar el text, amb independència de si n'és l'autor o autora.
Copyright. Quan publica el treball en la revista, l'autor o autora cedeix a Caplletra. Revista Internacional de Filologia els drets d'explotació (reproducció, distribució i comunicació pública), tant per a l'edició impresa en paper com per a la versió electrònica, que serà accessible mitjançant la xarxa Internet.
Tots els treballs publicats en Caplletra es troben sota una llicència Creative Commons del tipus Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.
RESPONSABILITAT
Caplletra. Revista Internacional de Filologia no s'identifica necessàriament amb els punts de vista mantinguts en els treballs que publica.
Caplletra. Revista Internacional de Filologia declina tota responsabilitat derivada de qualsevol vulneració eventual dels drets de propietat intel·lectual que poguera ser duta a terme pels autors o autores.