«Loa de la comedia de Montjuïc»: un diàleg bèl·lic entre Catalunya i Castella

Autors/ores

  • Conxita Domènech University of Wyoming

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.60.7923

Paraules clau:

barroc, teatre, pamflets, propaganda, Guerra dels Segadors

Resum

Resum: En aquest article analitzo la lloa ubicada després de La comedia del marqués de los Vélez (1641) al fons del Museu d’Història de Barcelona i que suposo, per la ubicació i per l’estil, que el mateix autor les va escriure totes dues amb la intenció que primerament fos representada o bé llegida la lloa i a continuació la comèdia. Pel que fa a la lloa, em dedicaré a l’autor anònim català, i concretament barceloní, que vindicarà la presa d’armes dels catalans, si bé ho farà en llengua castellana. A més, l’autor anònim escollirà el teatre —i no el pamflet propagandístic— per difondre la seva ideologia política. D’aquesta manera, la Loa de la comedia de Montjuïc es converteix en l’única obra dramàtica breu catalana de caràcter propagandístic escrita en castellà sobre la Guerra dels Segadors.

Paraules clau: barroc, teatre, pamflets, propaganda, Guerra dels Segadors.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

01.02.2016

Com citar

Domènech, C. (2016). «Loa de la comedia de Montjuïc»: un diàleg bèl·lic entre Catalunya i Castella. Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (60), 15–29. https://doi.org/10.7203/caplletra.60.7923
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    396
  • PDF
    344

Número

Secció

ARTICLES MISCEL·LÀNIA

Metrics

Articles similars

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.