Trets d'oralitat en narracions escrites d'aprenents

Autors/ores

  • Josep Ribera

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.47.4748

Paraules clau:

oralitat, dixi situacional, dixi textual, metàfora metatextual, repetició, reiteració, estil segmentat

Resum

El discurs oral informal, ontogenèticament més bàsic i d’altra banda habitual en les interaccions comunicatives dels aprenents, es projecta de manera freqüent en les seves produccions escrites. Concretament, els escrits dels estudiants palesen sovint l’ancoratge contextual, la restrictivitat del codi i la simplificació estructural i informativa de les unitats sintàctiques, característiques de l’oralitat. L’anàlisi de la cohesió referencial de les narracions escrites dels aprenents en relació amb les dels escriptors experts mostra l’emergència o la permanència de l’oralitat en l’escriptura dels estudiants. Aquesta situació s’evidencia a través de diverses característiques lexicogramaticals i discursives, com alguns usos díctics situacionals poc adequats a la comunicació escrita, la presència massa abundant d’estructures el·líptiques de referència indefinida i de substantius semànticament poc específics, l’abús de la repetició i la tendència a l’estil segmentat.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

01.10.2009

Com citar

Ribera, J. (2009). Trets d’oralitat en narracions escrites d’aprenents. Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (47), 75–102. https://doi.org/10.7203/caplletra.47.4748
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    509
  • PDF
    314

Número

Secció

ARTICLES MISCEL·LÀNIA

Metrics

Articles similars

1 2 3 4 5 6 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.