Fernando Candón Ríos: "La semántica del poder. La poesía de Benjamín Prado"
DOI:
https://doi.org/10.7203/diablotexto.10.21397Abstract
Con esta reseña pretendemos dar a conocer y analizar brevemente la obra del profesor Candón Ríos, La semántica del poder, un libro en el que, desde un marco teórico sólido y con un enfoque multidisciplinar, se pretende, de manera crítica y consciente, además de minuciosa, realizar un estudio que defiende la influencia de diversos factores extraliterarios que situaron al grupo de los poetas de la experiencia (en general) y a Benjamín Prado (en particular) en el buen lugar que ocupan en la historia de la literatura española. El libro, además de los contenidos explicados, aporta, en sentido global, un ejemplo de una manera diferente de abordar los estudios literarios, una forma más amplia y plural.
Downloads
References
Candón Ríos, Fernando (2020). La semántica del poder. La poesía de Benjamín Prado. Cádiz: Editorial UCA
Downloads
Published
How to Cite
-
Abstract246
-
PDF (Español)148
Issue
Section
License
Licencia de reconocimiento de Creative Commons “Reconocimiento - No Comercia l- Sin Obra Derivada
Authors who publish with this journal agree to the following items:
The authors will keep their copyright and guarantee the journal the right of first publication of their work, which will be simultaneously subject to the Creative Commons license that allows third parties to share the work indicating its author and its first publication in the journal. The authors may adopt other non-exclusive license agreements to distribute the version of the published work (e.g., depositing it in an institutional telematic file or publishing it in a monographic volume), with an acknowledgment of its initial publication in this journal. The authors are allowed and encouraged to disseminate their work through the Internet (e.g., in institutional telematic archives or on their website) before and during the submission process, which can produce interesting exchanges and increase citations of the published work. (See Effect of Open Access)