The cultural industry in the Franco regime: censorship practices, editorial field and other cultural products

Authors

DOI:

https://doi.org/10.7203/diablotexto.14.28077

Keywords:

cultural industry, Francoism, cultural products, introduction

Abstract

Presentation of number 14 of Diablotexto Digital, dedicated to "The cultural industry in the Franco regime: censorship practices, editorial field and other cultural products", by Carla María Juárez Pinto and Jesús Peris Llorca from the Universitat de València.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Méndez Rubio, Antonio (2016). Comunicación musical y cultura popular. Una introducción crítica. Valencia: Tirant lo Blanch.

Pardo, José Luis (2007). Esto no es música. Introducción al malestar en la cultura de masas. Barcelona: Galaxia Gutenberg.

Traverso, Enzo (2019). Melancolía de izquierda. Después de las utopías. Barcelona: Galaxia Gutemberg.

Published

2023-12-29

How to Cite

Juárez Pinto, C. M., & Peris Llorca, J. (2023). The cultural industry in the Franco regime: censorship practices, editorial field and other cultural products. Diablotexto Digital, 14, 1–10. https://doi.org/10.7203/diablotexto.14.28077
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    226
  • PDF (Español)
    130

Metrics