Paisatges trobats i simfonies sorolloses. Una mirada subjectiva cap a la identitat valenciana des de l'experimentació audiovisual
DOI:
https://doi.org/10.7203/efimere.1.26090Resum
Aquest article presenta una investigació basada en la pràctica de les arts que empra com a antecedents el corpus d’obra artística desenvolupada per l’autor entre els anys 2015 i 2020. Es tracta d’un conjunt d’obres que es fan servir de l’estudi i experimentació amb els mitjans audiovisuals contemporanis com dispositius de revisió dels models de representació. Detallarem la construcció d’un procés creatiu a partir de l'observació dels indrets del País Valencià i la seua utilitat com a elements per a una construcció identitària alternativa, que es combina amb el procés de recerca expressiu basat en l'exploració de les possibilitats de l’audiovisual en el context de l’espai expositiu. El component subjectiu és determinant en aquesta investigació, en tant que els resultats presentats parteixen de la mirada, la percepció i inclús els vincles emocionals del mateix autor, amb la intenció de convertir l’experiència viscuda en subjecte de valor col·lectiu.
Descàrregues
Referències
Andrés Estellés, V. (1971). La clau que obri tots els panys (1954-1957). Valencia, España: Diputación Provincial de Valencia.
Ballester, M. (2018, 2 de febrero). “El mercado no está preparado todavía para el arte audiovisual”. Las Provincias, p, 48.
Barone, T. y Eisner, E. (2006) Arts-Based Educational Research. En J. Green, C. Grego y P. Belmore (eds.). Handbook of Complementary Methods in Educational Research. (pp. 95-109). Mahwah, New Jersey: AERA
Carrillo Quiroga, P. (2015). La investigación basada en la práctica de las artes y los medios audiovisuales. Revista Mexicana de Investigación Educativa, 20(64), 219-240.
Fernández Almoguera, M. del C., & López López, E. (2017). El significado del sonido en relación con la imagen. Making of. Cuadernos de cine y educación., 131. Recuperado de http://www.centrocp.com/significado-del-sonido-relacion-la-imagen/
Garán, C. (2020, diciembre 11). Hacer patria desde el barrio. Valencia Plaza. Recuperado de https://valenciaplaza.com/hacer-patria-desde-el-barrio
García López, R. (2014). Jonas Mekas: Poética y práctica del cine-diario. Escritura e imagen, 10, 199-212.
Hernández Hernández, F. (2008). La investigación basada en las artes. Propuestas para repensar la investigación en educación. Educatio Siglo XXI, 26, 85-118. Recuperado de https://revistas.um.es/educatio/article/view/46641
Ibáñez, M. (2014, julio 8). Ginestar / Damià Jordà: La problemática ambiental. eldiario.es. Recuperado de https://www.eldiario.es/comunitat-valenciana/culturamakma/ginestar-damia-jorda-problematica-ambiental_132_4766792.html
Kinder, M. (2016). Database Narrative. Marsha Kinder Legacies. Recuperado de http://www.marshakinder.com/concepts/o3.html
Manovich, L. (2002). Soft Cinema. ZKM. Recuperado de http://manovich.net/index.php/projects/soft-cinema
Rotha, P., Kruger, R., & Petrie, D. J. (1999). A Paul Rotha Reader. Exeter, UK: University of Exeter Press.
Zacarés Pamblanco, A. (2018). Damià Jordà. Aquestes coses que fem avui en dia. En Art Contemporani de la Generalitat Valenciana / Primers Moments (pp. 259-272). Valencia, España: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana.
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum72
-
PDF30
Número
Secció
Llicència
Drets d'autor (c) 2024 EFÍMERE
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.
Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.