Found landscapes and noisy symphonies. A subjective look at the Valencian identity from the audiovisual experimentation.
DOI:
https://doi.org/10.7203/efimere.1.26090Abstract
This article presents an art based research that uses as background the corpus of artistic work developed by the author between 2015 and 2020. It is a set of works that use the study and experimentation with the audiovisual media as devices for reviewing models of representation. We will detail the construction of a creative process from the observation of the places of the Valencian Country and its usefulness as elements for an alternative identity construction, which is combined with the expressive research process based on the exploration of the possibilities of the audiovisual in the context of the exhibition space. The subjective component is decisive in this research, since the results presented are based on the look, perception and even the emotional ties of the same author, intending to turn the lived experience into a subject of collective value.
Downloads
References
Andrés Estellés, V. (1971). La clau que obri tots els panys (1954-1957). Valencia, España: Diputación Provincial de Valencia.
Ballester, M. (2018, 2 de febrero). “El mercado no está preparado todavía para el arte audiovisual”. Las Provincias, p, 48.
Barone, T. y Eisner, E. (2006) Arts-Based Educational Research. En J. Green, C. Grego y P. Belmore (eds.). Handbook of Complementary Methods in Educational Research. (pp. 95-109). Mahwah, New Jersey: AERA
Carrillo Quiroga, P. (2015). La investigación basada en la práctica de las artes y los medios audiovisuales. Revista Mexicana de Investigación Educativa, 20(64), 219-240.
Fernández Almoguera, M. del C., & López López, E. (2017). El significado del sonido en relación con la imagen. Making of. Cuadernos de cine y educación., 131. Recuperado de http://www.centrocp.com/significado-del-sonido-relacion-la-imagen/
Garán, C. (2020, diciembre 11). Hacer patria desde el barrio. Valencia Plaza. Recuperado de https://valenciaplaza.com/hacer-patria-desde-el-barrio
García López, R. (2014). Jonas Mekas: Poética y práctica del cine-diario. Escritura e imagen, 10, 199-212.
Hernández Hernández, F. (2008). La investigación basada en las artes. Propuestas para repensar la investigación en educación. Educatio Siglo XXI, 26, 85-118. Recuperado de https://revistas.um.es/educatio/article/view/46641
Ibáñez, M. (2014, julio 8). Ginestar / Damià Jordà: La problemática ambiental. eldiario.es. Recuperado de https://www.eldiario.es/comunitat-valenciana/culturamakma/ginestar-damia-jorda-problematica-ambiental_132_4766792.html
Kinder, M. (2016). Database Narrative. Marsha Kinder Legacies. Recuperado de http://www.marshakinder.com/concepts/o3.html
Manovich, L. (2002). Soft Cinema. ZKM. Recuperado de http://manovich.net/index.php/projects/soft-cinema
Rotha, P., Kruger, R., & Petrie, D. J. (1999). A Paul Rotha Reader. Exeter, UK: University of Exeter Press.
Zacarés Pamblanco, A. (2018). Damià Jordà. Aquestes coses que fem avui en dia. En Art Contemporani de la Generalitat Valenciana / Primers Moments (pp. 259-272). Valencia, España: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana.
Downloads
Published
How to Cite
-
Abstract74
-
PDF (Català)30
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 EFÍMERE
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.