Quan el significant traeix al subjecte. Polifonia i sabotatge en Tres almas para un corazón, una novel·la de Guillermina Mekuy Obono (2011)

Autors/ores

  • Patricia Picazo Sanz Universitat de València

DOI:

https://doi.org/10.7203/qdfed.25.18984

Paraules clau:

poscolonialismo, feminisme, crítica com a sabotatge, model de món, Guinea Equatorial.

Resum

Aquest article analitza Tres almas para un corazón (2011), novel·la de l'escriptora guineoecuatoriana Guillermina Mekuy. La idoneïtat de la crítica com a sabotatge per a aquesta investigació resideix en l'anàlisi del sil·logisme afectiu com a manera i origen del model de món del discurs, així com l'atenció a l'autor, en tant subjecte complex, responsable d'aquest model. Aquesta novel·la és presentada per la seua autora com una pràctica feminista i decolonial. No obstant això, la crítica com a sabotatge mostrarà com tal perspectiva es dilueix en l'anàlisi de la seua materialitat significant, on es reafirma el model de món modern/colonial de gènere, fet que contradiu la voluntat conscient de l'escriptora.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

2020-12-17

Com citar

Picazo Sanz, P. (2020). Quan el significant traeix al subjecte. Polifonia i sabotatge en Tres almas para un corazón, una novel·la de Guillermina Mekuy Obono (2011). Quaderns De Filologia - Estudis Literaris, 25, 69–82. https://doi.org/10.7203/qdfed.25.18984
##plugins.generic.simpleStatistics.headline##
##plugins.generic.simpleStatistics.infotext##
  • Resum
    442
  • PDF (Español)
    348

##plugins.generic.badges.manager.settings.showBlockTitle##

Articles similars

<< < 6 7 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.