Blancaflor, la Dent d’or i Rosella: tres heroïnes en cerca d’un cànon escolar

Autors/ores

  • Alícia Santolària Òrrios Universitat de València

DOI:

https://doi.org/10.7203/qf-elit.v18i0.3299

Paraules clau:

cànon escolar, rondalles, personatges femenins, adaptacions literàries, currículum

Resum

Quin és el cànon que es fa servir a les aules del 1r cicle d’E. Primària? Quin és el criteri de selecció? Són les rondalles tradicionals protagonitzades per dones les més triades? Aquests interrogants motiven la investigació que presentem i que hem dut a terme a una escola pública valenciana. Després de comprovar que les rondalles de la llista no s’adien als valors curriculars de la igualtat de gènere, n’hem buscat unes altres del folklore català que presenten trets més actius i savis. La creació d’un grup de treball a l’escola ha generat, d’una banda, l’adaptació per als infants d’aquestes narracions; i de l’altra, una exposició al centre sobre les dones i els contes tradicionals on l’alumnat ha
escrit els textos.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Com citar

Santolària Òrrios, A. (2014). Blancaflor, la Dent d’or i Rosella: tres heroïnes en cerca d’un cànon escolar. Quaderns De Filologia - Estudis Literaris, 18, 171–189. https://doi.org/10.7203/qf-elit.v18i0.3299
##plugins.generic.simpleStatistics.headline##
##plugins.generic.simpleStatistics.infotext##
  • Resum
    694
  • PDF (Español)
    0
  • PDF
    123
  • PDF
    353

##plugins.generic.badges.manager.settings.showBlockTitle##

Articles similars

<< < 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.