La identidad censurada: representación y manipulación de la homosexualidad en la obra Té y simpatía

Autors/ores

  • Antonio J. Martínez Pleguezuelos Universidad de Salamanca
  • J. David González-Iglesias González Universidad de Salamanca

DOI:

https://doi.org/10.7203/qf-elit.v20i0.7528

Resum

L'objectiu d'aquest article és analitzar les conseqüències de l'acció censora en la creació de la identitat homosexual, per a això duem a terme un estudi contrastiu anglès-espanyol de l'obra de teatre nord-americà Tea and Sympathy (1953) de Robert Anderson i la seva adaptació al cinema en 1956. En aquesta anàlisi partirem de la idea de censura presentat per Butler per examinar la selecció lèxica sexualment marcada en ambdues llengües, les omissions, les estructures semàntiques i sintàctiques i fins i tot els canvis en la trama que va introduir la censura per comprovar com es recrea la realitat i quines asimetries es produeixen en el procés traductor en funció dels sistemes simbòlics heterocèntrics imperants en el context històric.


Paraules clau: censura; identitat; homosexualitat; Te i simpatia.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografies de l'autor/a

Antonio J. Martínez Pleguezuelos, Universidad de Salamanca

Departament de Traducció i Interpretació

J. David González-Iglesias González, Universidad de Salamanca

Departamento de Traducción e Interpretación

Descàrregues

Publicades

2015-12-29

Com citar

Martínez Pleguezuelos, A. J., & González-Iglesias González, J. D. (2015). La identidad censurada: representación y manipulación de la homosexualidad en la obra Té y simpatía. Quaderns De Filologia - Estudis Literaris, 20, 53–67. https://doi.org/10.7203/qf-elit.v20i0.7528
##plugins.generic.simpleStatistics.headline##
##plugins.generic.simpleStatistics.infotext##
  • Resum
    651
  • PDF (Español)
    394

##plugins.generic.badges.manager.settings.showBlockTitle##